seminar-portal.ch – Seminare, Kurse, Weiterbildung – vergleichen und direkt buchen!

Swiss payroll legislation and handling (language: EN)

Swiss payroll legislation and handling (language: EN)
  • in Zürich (Start eines mehrtägigen Kurses)
CHF 1'800.00 inkl. MWST

Schreiben Sie die erste Seminarbewertung

Buchungsstatus: Plätze frei

Shared service centres in countries such as Poland and Romania are no longer a rarity, and administrative tasks such as accounting and payroll are frequently outsourced. Relocations are usually prompted by cost reasons. But they can result in qualitative losses in payroll, and in extreme cases lead to a great deal of dissatisfaction among employees. You can change this by training your overseas colleagues properly.

In response to lively client demand we have now included a seminar in English in our offering. This basic training is dedicated to Swiss payroll, including social insurance, withholding taxes, payslips, wage statements, personnel administration and employee shares.

This seminar is an opportunity to find out everything you need to know about the different types of Swiss social insurance, cantonal differences in withholding taxes, and year-end tasks such as salary certificates and declarations.

Dafür brauchen wir diese Angaben

  • Die Funktion wird in der Regel für die Teilnehmerliste benötigt.
  • Die E-Mail-Adresse dient der Zustellung von Detailprogramm, Anfahrtsplan oder anderen wichtigen administrativen Informationen.

* Pflichtfeld(er)

CHF 1'800.00 inkl. MWST

In addition to an introduction to the theoretical basics we will be working on practical examples and looking at how to handle payslips (content and presentation).

Programme

Day 1

8.30 am Welcome, participants arrive
9 am

Part 1: Social insurance in Switzerland (3-pillar principle)

  • AHV/IV/EO
  • Unemployment insurance
10.20 am Break
10.40 am

Part 2: Social insurance in Switzerland (3-pillar principle)

  • BVG
  • UVG/UVG-Z/KTG
  • Family allowances
  • Other/diverse (e.g. cantonal insurance)
12 pm Lunch
1 pm Withholding taxes
2.40 pm Break
3 pm Salary certificates
Approx. 4.45 pm End of session

Day 2

8.30 am Welcome, participants arrive
9 am Practical examples with payslips
10.20 am Break
10.40 am

Part 1: HR administration

  • What must be reported and how?
12 pm

Lunch

1 pm

Part 2: HR administration

  • What must be reported and how?
2.40 pm

Break

3 pm Employee shares
Approx. 4.45 pm End of event

Included

Event documentation, catering and certificate.

Target group

The event is aimed primarily at English-speaking employees in payroll, HR, global mobility and shared service centres.

Details

Details

Veranstalter PwC PricewaterhouseCoopers AG
Zielgruppe Finanzfachangestellte, Finanzleiter, Mitarbeitende in Personalabteilungen, Personalleiter, Treuhänder, Treuhandsachbearbeiterinnen
Typ Seminar 2 Tage (von 09.00 bis ca. 16.45 Uhr) / 2 Days (from 9 am to 4.45 pm)
Ort

Die Veranstaltung «Swiss payroll legislation and handling (language: EN)» findet in Zürich an folgender Adresse statt:

PricewaterhouseCoopers

Birchstrasse 160

8050 Zürich

Tags

Tags

Benutzen Sie Leerzeichen, um Tags zu trennen. Benutzen Sie (') für Phrasen.

Referenten
  • Raymond Simmen
    Raymond Simmen
    Payroll-Director
    PwC Zürich
    Weiterlesen
  • Miriam Dübendorfer
    Miriam Dübendorfer
    Manager, Payroll and Employment Solutions
    Switzerland
Seminarbewertung

Bewerten Sie das besuchte Seminar

Haben Sie an diesem Seminar in der Vergangenheit teilgenommen? Dann danken wir Ihnen für Ihre Bewertung des Seminars Swiss payroll legislation and handling (language: EN)

Wie bewerten Sie – jetzt nach Ihrem Besuch – diese Seminarveranstaltung? *

 
1 1 Stern
2 2 star
3 3 star
4 4 star
5 5 star
Gesamteindruck
Qualität der Referate
Qualität der Seminarunterlagen
Qualität der Seminarlokalität
Auch interessant für Sie

Sie könnten auch an folgenden Seminaren interessiert sein

Newsletter